onsdag 5 augusti 2009

Årets Flädersaft på gamla blommor!

Jag "glömde" plocka fläder i år trots påstötning från Lena, men jag hade sparat i frysen ! Så det blev 2,5 liter Flädersaft på "gammal fläder"och den doftar alldeles somrigt!
Väntar nu på fläderbären istället och tänker göra saft på dem.
Har i år gjort:
  • Jordgubbssaft och Jordgubbssylt, delvis från egna bär. Den funkar så bra att göra saften i ugnen, testa!!
  • Lagt in Ättiksgurka, och dubblerade satsen i är eftersom den tog slut så fort. Den smakade verkligen bra.
  • Väntar nu på de egna tomaterna för Tomatchutneyn och Ketchupen är slut.
  • Kokat 1 liter Krusbärssaft på röda krusbär och vinbär. BARA för att testa!
  • Kokat 2 liter Körsbärssaft av Klarbär. Den blir mycket godare än vad bären smakar färska.
  • Väntar på att någon skall plocka av vinbären åt mig för det är det tråkigaste jag vet. Kommer ingen så gör jag det på måndag!!



Inga kommentarer: